
W tym artykule przedstawimy krótki przegląd definicji i procesu SEO (pozycjonowania stron). Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli SEO, to proces mający na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Odbywa się to poprzez poprawę jej pozycji w wyszukiwarkach zarówno na stronie, jak i poza nią.
Termin „optymalizacja pod kątem wyszukiwarek” odnosi się do wszystkich aspektów tego, w jaki sposób strona internetowa może stać się bardziej widoczna dla wyszukiwarek w organicznych (niepłatnych) listach.
SEO może być ukierunkowane na różne rodzaje wyszukiwania, w tym wyszukiwanie obrazów, wyszukiwanie lokalne, wyszukiwanie wideo, wyszukiwanie wiadomości.
Termin ten jest często zamieniany z marketingiem internetowym, ponieważ oba zajmują się optymalizacją stron internetowych, tak aby zajmowały one wyższe pozycje w organicznych listach wyników w Internecie.
Co to jest SEO?
Słowo SEO oznacza Search Engine Optimization, czyli proces wpływania na widoczność witryny. Celem każdej kampanii SEO jest upewnienie się, że Twoja witryna pojawi się na szczycie listy wyników wyszukiwania.
SEO to termin, który jest używany do opisania procesu poprawy widoczności witryny lub strony internetowej na stronach wyników wyszukiwania. Można to zrobić poprzez zdobywanie linków z innych stron internetowych, opracowywanie treści, które są interesujące i istotne dla odbiorców oraz optymalizację pod kątem wyszukiwarek.
W celu uzyskania wyższej pozycji w SERP-ach, marketerzy powinni zadbać o optymalizację on-page oraz off-page. Optymalizacja on-page odnosi się do wszystkich zmian dokonywanych na stronie, aby uczynić ją bardziej widoczną dla wyszukiwarek, takich jak dodawanie meta tagów i słów kluczowych. Optymalizacja off-page odnosi się do wszystkich czynników zewnętrznych, które mogą mieć wpływ na to, jak dobrze strona plasuje się w SERPach, takich jak link building i marketing w mediach społecznościowych.