
Koszt pozycjonowania dla witryny wizytówki zależy od wielkości strony, liczby podstron i poziomu konkurencji. Istnieje wiele czynników, które decydują o tym, ile kosztuje SEO dla strony internetowej.
SEO jest formą marketingu, która pomaga firmom uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach dla odpowiednich słów kluczowych. Może być o wiele droższe niż inne formy marketingu, ale może też być o wiele tańsze, w zależności od potrzeb. Małe firmy lub startupy mogą być zmuszone do poniesienia większych wydatków niż większe korporacje, ponieważ będą miały mniej treści i mniej linków zwrotnych.
Koszty SEO zależą w dużej mierzę od branży. Niektóre agencje pobierają opłaty w wysokości od 500 do 1500 zł za witrynę, którą odwiedza miesięcznie zaledwie 500 użytkowników. Z drugiej strony, niektóre agencje pobierają opłaty w wysokości od 5000 do 10000 zł za witryny z ponad 100 000 odwiedzających miesięcznie. SEO to złożona dziedzina marketingu, w której trudno jest zmierzyć zwrot z inwestycji. SEO to proces, który wymaga czasu i wysiłku. Należy go traktować jako inwestycję w przyszłość firmy.